Rekordowy Kids’ Time dobiegł końca
Targi Kielce po raz kolejny stolicą branży dziecięcej. Już od kilku lat Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS’ TIME upływają pod znakiem rekordów. Tegoroczna edycja nie była wyjątkiem. Największa w historii targów liczba wystawców i zwiedzających, osiem hal wystawienniczych, premiery rynkowe i nowości. Wciąż rosnąca liczba wystawców spoza granic naszego kraju, międzynarodowe autorytety i wizyty delegacji zagranicznych – to niezbity dowód na to, że kielecka impreza stanowi istotny punkt na międzynarodowej mapie targów branży dziecięcej.
Po raz kolejny targi KIDS’ TIME zapiszą się w historii Targów Kielce, jako niezwykle udane. Wystawa, która odbywała się od 21 do 23 lutego 2018, zgromadziła 512 firm z 22 krajów świata, z krajów takich jak: Belgia, Białoruś, Chiny, Czechy, Finlandia, Hiszpania, Holandia, Hong Kong, Litwa, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Słowacja, Stany Zjednoczone, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania i Włochy. Wydarzenie, o łącznej powierzchni ponad 19 000 mkw, zajęło wszystkie 7 hal kieleckiego ośrodka wystawienniczo-kongresowego oraz specjalnie dobudowaną halę H. Najnowszą ofertę zabawek, wózków, fotelików samochodowych, mebli, tekstyliów i artykułów dziecięcych obejrzało 7515 zwiedzających.
Merytorycznie i międzynarodowo podczas KIDS’ TIME
Podobnie jak w latach ubiegłych, w trakcie targów KIDS’ TIME miały miejsce spotkania z polskimi i zagranicznymi specjalistami sektora branży dziecięcej i marketingu. Po raz kolejny, o trendach w branży opowiadała Reyne Rice, amerykańska analityczka i znawczyni rynku produktów dla najmłodszych.
Paweł Szmidt – specjalista z ponad 20-letnim doświadczeniem, wprowadził uczestników w zagadnienie nowych badań rynku zabawek w Polsce.
Jednak tegoroczna edycja spotkań specjalistów, bezsprzecznie upłynęła pod znakiem działań online. Sławomir Rajch, współtwórca strategii edukacyjnej Grupy Allegro, opowiadał o logistyce w sklepie internetowym, zaś Marcin Mielczarek podsumował 10 lat prowadzenia sklepu z zabawkami online. Bartosz Ulman podpowiedział jak konkurować w sprzedaży online, a Agnieszka Rutkowska wprowadziła zainteresowanych w problematykę funkcjonowania marek dziecięcych w obszarze social media.
Międzynarodowe znaczenie targów, podkreśliła obecność przedstawicieli zagranicznej prasy branżowej. Wśród nich znaleźli się: Hans Henrik de Glasenapp z redakcji norweskiego Baby Hobby & Leketoy, Lena Hedö reprezentująca szwedzki tytuł Lek& Babyrevyn oraz Cathy Bryan z angielskiego portalu www.nursery-online.com. Obecni na targach byli także przedstawiciele niemieckiej prasy branżowej Tanja Kraemer z Baby&Junior oraz Ulla Cramer z Toys Das Fachmagazine. Amerykańskie czasopismo Toy Book reprezentowała Reyne Rice.
Stylowe premiery podczas targów
O tym jak ogromna jest oferta firm specjalizujących się w sektorze mody dziecięcej nie trzeba nikogo przekonywać. Było to doskonale widoczne podczas tegorocznych targów. Swoją premierę miała, m.in. kolekcja Ewa Klucze by Otylia, autorski projekt znakomitej polskiej pływaczki, Otyli Jędrzejczak, prywatnie mamy 10-miesięcznej Marcelinki. – Kompletując wyprawkę przed narodzinami Marceliny poszukiwałam produktów, którym będę mogła zaufać. Sporo czasu spędziłam na konsultacjach z zaprzyjaźnionymi mamami. Tak trafiłam na ubranka marki Ewa Klucze – produkowane w Polsce, z najwyższej jakości bawełny. Wtedy w mojej głowie narodził się pomysł stworzenia wyjątkowej kolekcji ubranek. – powiedziała pływaczka portalowi mamadu.pl. – Ponieważ mam małe dziecko cały czas szukam inspiracji. (…) Osiem hal robi ogromne wrażenie, mam nadzieję, że zdążę je wszystkie przejść – dodała komentując swój pobyt na targach Kids’ Time.
Rosyjsko-białoruskie rozmowy o polskim rynku
Po raz trzeci w programie KIDS’ TIME znalazło się wydarzenie poświęcone rozmowom o możliwościach, jakie polski rynek oferuje zagranicznym firmom. Tegoroczna edycja polsko-białorusko-rosyjskiego stołu, w którym udział wzięły zarówno delegacje z Rosji i Białorusi oraz przedsiębiorcy z Polski, przybliżyło specyfikę rynku rosyjskiego. Podczas spotkania odbyły się następujące wystąpienia: „Przegląd rynku dziecięcego w Rosji” Ekaterina Migol (GFK); „2018 rok dopiero się zaczął i od razu tyle niespodzianek” – Tatiana Butskaya (założyciel Nagrody konsumenckiej artykułów dziecięcych „Wybór rodziców”); „Współdziałanie biznesowe: efektywne sposoby promocji” – Natalia Nawrocka (Akademia Macierzyństwa).
Blogerzy przybywają na targi
KIDS’ TIME 2018 stał się również doskonałą okazją do spotkań blogerek parentingowych z przedstawicielami branży dziecięcej. Ponad 20 blogerek z całej Polski przyjechało do Kielc, by zobaczy największe targi dziecięce w Europie Środkowo-Wschodniej i zapoznać się najnowszą ofertą branży. W czasie spotkań z wystawcami, zapoznały się z rynkowymi hitami.