Kampania społeczna „Schowaj kciuki”
W ostatnich latach coraz częściej dzieci spędzają zbyt dużo czasu przed ekranami tabletów, smartfonów i laptopów. Dla ich rodziców łatwiejszym rozwiązaniem jest zaproponowanie podopiecznym gry elektronicznej niż poświęcenie im uwagi. Choć używanie nowoczesnej technologii ma swoje dobre strony, jej nadmiar może prowadzić u dzieci do zaburzeń zdrowotnych i utrudnionych kontaktów z otoczeniem.
„Schowaj kciuki!” to projekt, którego najważniejszym elementem jest reklama społeczna skierowana do rodziców i ich dzieci. Dzięki niej „pokolenie kciuków” będzie mogło odkrywać, jak dobrze bawić się bez elektroniki. Tym trochę starszym z kolei chcemy przypomnieć piękne czasy dzieciństwa.
Projekt kierowany jest do rodziców dzieci w wieku mniej więcej 3 – 12 lat, które mają łatwy dostęp do elektroniki. Poznanie lub przypomnienie sobie różnych form rozrywki dla dzieci niewymagających użycia elektroniki. Będą to także zabawy wymagające małego zaangażowania rodzica. W ramach akcji tworzymy opisy zabaw oraz nagrywamy krótkie filmy instruktażowe pokazujące, jak samodzielne stworzyć proste zabawki. Jednym z elementów jest również organizowanie konkursów na prace plastyczne, w których można wygrać zabawki polskich producentów.
Projekt realizowany w ramach olimpiady „Zwolnienie z Teorii”. Ogólnopolskiej olimpiady kierowanej do studentów i uczniów szkól ponadgimnazjalnych, której celem jest rozwój praktycznych umiejętności uczestników z zakresu zarządzania projektami oraz inspiracja do aktywności społecznej.
Więcej informacji: www.schowajkciuki.pl