KIDS’ TIME 2019 – rekordowo wielki biznes dla małych ludzi
Ponad 20 000 metrów, 564 firmy z całego świata i 9 hal wystawienniczych. Jubileuszową i zarazem rekordową edycję Międzynarodowych Targów Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS’ TIME odwiedziło przeszło 8200 gości.
Najmniejszy wózek na świecie, fotelik z poduszkami powietrznymi, drewniane klocki magnetyczne i roboty do programowania dla najmłodszych – czyli wszystko, co potrzebne mamie i dziecku znów wypełniło hale kieleckiego ośrodka wystawienniczego. Zakończoną, 10 edycję drugich najuważniejszych targów branży dziecięcej w Europie, śmiało można nazwać rekordową. Liczba wystawców wzrosła względem ubiegłego roku o ponad 10%. Na powierzchni przeszło 20 000 metrów, w 7 halach stacjonarnych i 2 mobilnych, goście targów mogli zapoznać się z ofertą producentów i dystrybutorów z 19 krajów świata, m.in. Belgii, Finlandii, Hiszpanii, Portugalii, Rosja, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoch. Tym samym, KIDS’ TIME staje się jedną z najbardziej międzynarodowych wystaw w portfolio Tragów Kielce – firmy zagraniczne stanowią 20% wszystkich wystawców. Podobnie jak w latach ubiegłych, targi organizowane zostały w formule BTB. – Wracamy tutaj po nowych klientów, nowe kontakty i nowe rynki, które zaczynają zjeżdżać do Kielc. Co roku przywozimy nowe kolekcje, które są ściśle związane ze światowymi trendami – powiedział Grzegorz Gajewski z firmy Sofija. Oceny skuteczności targów dokonują sami wystawcy – (…) Każdy wystawca chce z tych targów wywieźć jak najwięcej zamówień i kontaktów. I tutaj po prostu się to dzieje. – mówi Łukasz Kot z firmy Eko.
Najlepsi z najlepszych, czyli KIDS’ TIME STAR
Podobnie jak podczas dotychczasowych edycji targów, najbardziej innowacyjne produkty zostały nagrodzone statuetką KIDS’ TIME STAR. O przyznaniu nagród decydowała Komisja konkursowa pod przewodnictwem Marka Jankowskiego wydawcy czasopisma „Branża dziecięca”, partnera medialnego targów. Wśród nagrodzonych znalazły się 4Kraft, Avionaut, GRANATOVO, Scandinavian Baby, G3 i MARIOINEX. Wraz z targami jubileusze świętowały Artyk i Tako. Uhonorowane zostały także firmy, które uczestniczyły w KIDS’ TIME od pierwszej edycji: MARKO, Euro-Trade, PLAYMOBIL, „Branża Dziecięca” oraz „Świat zabawek”. – Jesteśmy tutaj 10 raz z rzędu. Zaczynaliśmy od 12 metrów, teraz jest ich 700. Jesteśmy nazywani ojcem chrzestnym tych targów. Byliśmy pierwszą dużą firmą, która tak mocno związała się z targami – powiedział Janusz Musioł, właściciel firmy Marko, partnera strategicznego KIDS’ TIME.
Merytorycznie i zagranicznie o branży dziecięcej
Oprócz bogatej oferty wystawienniczej, w programie targów znalazły się konferencje i spotkania ze specjalistami w dziedzinie m.in. social mediów czy e-commerce. Tradycyjnie już, ogromne zainteresowanie wzbudziła prelekcja Rene Rice – światowej sławy ekspertki w dziedzinie zabawek dziecięcych. Rene zwróciła uwagę na zabawkowe trendy, królujące na europejskich rynkach, a są to, m.in.: ruch – bardzo popularne są linie produktów wymuszających na dzieciach aktywność fizyczną oraz „WOW Effect” – dziecko kilkukrotnie zaskakuje wybrana zabawka – nie wiadomo jaki będzie jej kolor, kształt, ale także czym będzie. Może okazać się to dopiero po… jej umyciu. O doskonałej kondycji branży artykułów dla dzieci opowiadał podczas prelekcji Paweł Szmidt, przedstawiciel firmy RMD Research. Rynek zanotował ponad 5 procentowy wzrost w stosunku do 2017 roku i jest to utrzymująca się tendencja. Zmieniły się jednak upodobania rodziców – już nie klocki, a sprzęt sportowy jest wybierany najczęściej. Wśród pozostałych prelekcji znalazły się te o sposobach prowadzenia programu lojalnościowego na terminalu płatniczym, czy ważne informacje o zawartych w zabawkach ftalanach. Po raz kolejny podczas targów odbył się polsko-rosyjski „Okrągły Stół”, czyli debata o potencjale i możliwościach rynku wschodniego w branży. Podczas spotkania poruszono, m.in. zagadnienia dotyczące rynku artykułów dziecięcych i polityce prorodzinnej w Rosji i sytuacji rynku odzieży dziecięcej na linii Polska-Rosja. Udział wzięli przedstawiciele polskich firm i rosyjskich sieci handlowych.
KIDS’ TIME tradycyjnie już odwiedzili przedstawiciele prasy zagranicznej z Rosji, Szwecji, Anglii, Niemiec, Turcji i USA. Swoje przemyślenie dotyczące targów opublikowali na łamach Rody.ru, Lek & Babyrevyn, Nursery Online,Toys, Toy Book KidsOboz.ru i Baby&Kid Store. Oprócz dziennikarzy targi odwiedziły oficjalne delegacje z Hiszpanii, Turcji, Rosji, Ukrainy, Estonii i Chin. Wśród gości znalazły się, m.in. Olga Kirillova – Główny Specjalista ds. Zarządzania Wsparciem Eksporterów w Moskiewskim Centrum Eksportu Federacji Rosyjskiej i Darja Gaidenraich – Prezes Stowarzyszenia Branży Dziecięcej Republiki Kazachstan oraz Dyrektor targów Detstvo.
Na planszy i w kręgielni – czyli sportowe emocje na KIDS’ TIME
Tegoroczny KIDS’ TIME to także sportowe emocje w wydaniu… retro Po raz pierwszy pojawiła się pojawiła strefa – królestwo zabawek retro i najlepszych gier planszowych. W strefie będzie można było wziąć udział w grach i zabawach z okresu PRL-u, przyjrzeć się muzealnym eksponatom i obejrzeć zabawki nagrodzone w 10 edycji Konkursu „Zabawka przyjazna dziecku”. O oprawę zadbało kieleckie Muzeum Zabawek i Zabawy, świętujące 40-lecie działalności Na wszystkich pasjonatów współczesnych planszówek czekały natomiast nowości i kultowe pozycje od Trefla, Granny, Rebela, Naszej Księgarni i Tactica. Tematyce mechaniki gier planszowych poświęcony był także wykład Wojciecha Chuchli i Przemysława Wojtkowiaka z firmy Rebel. Słuchacze dowiedzieli się, m.in. jakie zalety mają gry rodzinne, co to eurogry i jakie rządzą nimi mechaniki. Oczywiście nie mogło zabraknąć wiedzy o najnowszych trendach. Po umysłowych zmaganiach przy planszy, wystawcy targów mieli szansę zmierzyć się w zawodach bowlingowych. W kategorii LADIES pierwsze miejsce zajęła Lena Hedö (LeksaksRevyn) przed Eleną Kakhanovą (DETSKIY MIR VITA) oraz Anną Vorotnikovą (FEST). Zawodnikiem, który uzyskał najwięcej strików był Krzysztof Gebel (PULIO). W klasyfikacji drużynowej najlepsza okazała się ekipa firmy Mammutico, drugie miejsce zajęli reprezentanci czasopisma „Branża dziecięca”, natomiast najniższy stopień należał do firmy Pulio.
KIDS’ TIME dzieciom
Urodziny to nie tylko doskonała okazja do tego, by świętować, ale także do tego by się dzielić. W tym szczególnym dla nas roku – KIDS’ TIME umożliwił pomoc dzieciom – pacjentom, m.in.: Stacjonarnego Hospicjum dla Dzieci i Centrum Medycznego, Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli oraz Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie CUKINIA, w którym skrzywdzone i ciężko doświadczone przez los dzieci otrzymują wsparcie. Wszystkie te inicjatywy to dzieło Fundacji GAJUSZ. Wystawcy targów mieli możliwość przekazania Fundacji swoich produktów. Dobro wraca! Po raz kolejny, Targi Kielce były partnerem konkursu „Świat Przyjazny Dziecku”, unikalnego projektu Komitetu Ochrony Praw Dziecka.
Blogosfera dziecięca
Po raz kolejny udział w targach wzięli przedstawiciele blogosfery. Wśród nich znalazły się, m.in. matka dentystka, mamy gad zety, mama bezpecznego malucha, czy 2 plus 4. Po raz pierwszy targi gościły blogerów zajmujących się tematyką gier planszowych z gradania i fanigiwe.net
Zapraszamy na XI edycję Międzynarodowych Targów Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS’ TIME odbędzie się od 19 do 21 lutego 2020 w Targach Kielce.