Na stronie dobra-mama.pl mogą występować wpisy o charakterze reklamowym.

Kochaj Swoje Piersi! – samobadanie jako część rytuałów pielęgnacyjnych

Kobiety kochają. Kochają swoje rodziny i przyjaciół. Kochają kupować buty, chodzić do fryzjera, robić maseczki i manicure. Ale czy kochają siebie? Czy kochają swoje piersi? Tu pojawia się problem… Co 8 Polka nigdy nie badała swoich piersi. Zapominają, nie wiedzą jak, boją się. Dlatego Avon wychodzi z ciałopozytywną kampanią pod hasłem: Kochaj swoje piersi! i pokazuje, że nawyk samobadania to wyraz miłości do samej siebie i może stać się częścią rytuału pielęgnacyjnego.

CO ÓSMA KOBIETA W POLSCE NIE BADA PIERSI

Chociaż eksperci zgodnie twierdzą, że kobiety i dziewczęta od 16 roku życia powinny regularne każdego miesiąca wykonywać samobadanie piersi, to nawyk ten nie jest popularny wśród kobiet
w naszym kraju. Badanie Boob Census 2023 wykazało, że ponad 12% Polek nigdy nie badało swoich piersi, a 21% robi to rzadziej niż raz na pół roku. Nasuwa się więc pytanie – dlaczego tak się dzieje?

Pretekstu można upatrywać w codziennym zabieganiu. 43% przyznało, że po prostu o tym zapomina. Kolejnym powodem jest brak wiedzy – 34% nie jest pewna na co zwracać uwagę podczas samobadania. Natomiast co szósta Polka (18%) unika badania ze strachu przed wykryciem zmiany. Kobiety wolą się nie badać, bo się boją… A najczęściej boimy się tego, co nieznane.

DZIEWCZYNO, WEŹ (ZDROWIE) PIERSI W SWOJE RĘCE!

Chcąc zainspirować kobiety do poświęcenia większej uwagi swoim piersiom, ale także by znormalizować temat i przełamywać bariery wstydu, strachu czy niewiedzy, Avon obchodzi tegoroczny Różowy Październik w ciałopozytywnym duchu pod hasłem Kochaj swoje piersi!

W swojej kampanii firma dzieli się wiedzą, jak należy wykonywać samobadanie i na jakie symptomy zwracać uwagę. Ale przede wszystkim zachęca kobiety, by uczyniły z samobadania część swojego stylu życia – by ten pozytywny nawyk stał się naturalną częścią ich rytuału pielęgnacyjnego. By z taką samą uwagą i czułością, jak dbają o włosy czy cerę, zadbały o swoje piersi. Bo jedno z drugim współgra – chwila relaksu z maseczką na twarzy może być idealnym momentem na sprawdzenie swoich piersi.

Avon działa na rzecz kobiet i zdrowia ich piersi już od 25-ciu lat w ramach Kampanii Avon Kontra Rak Piersi. – Mamy za sobą ćwierć wieku doświadczenia. W tym czasie zrealizowaliśmy dziesiątki projektów, inicjatyw i akcji. Przez nasze działania pomogliśmy tysiącom Polek zadbać o zdrowie ich piersi przekazując na ten cel w przeciągu ostatnich 8 lat blisko 6 mln zł. I choć jesteśmy ogromnie dumni z naszych osiągnięć to wyniki najnowszego badania pokazują, że ciągle jest wiele do zrobienia. – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

BCAM-AvonOn-DashboardBanner-AdaptationFilesBCAM-1080x450-AVONON-DashboardBanner1

PIERSI – TEMAT NA CENZUROWANYM

Co piąta Polka (19%) przyznała, że nigdy nie była uczona, jak samodzielnie badać swoje piersi. Jeszcze do niedawna próżno było szukać w szkołach wiedzy o na ten temat. Powoli się to jednak zmienia i to dzięki realizowanemu przez Avon programowi Normalne, że ich dotykam wprowadzającemu lekcje

samobadania do szkół dla dziewcząt od 16 roku życia. Ta edukacyjna inicjatywa jest niezwykle ważna społecznie, bo otwiera i normalizuje dyskusję na temat zdrowia piersi już wśród młodzieży.
A o zdrowiu piersi generalnie nie rozmawiamy. 25% badanych przyznało, że nigdy nie rozmawiało z nikim na ten temat, a co czwarta (23%) odczuwa dyskomfort poruszając ten temat. Kobiety czują się nieswojo rozmawiając o zdrowiu swoich piersi, bo jest to dla nich „zawstydzające” (15%) i „uznawane za temat tabu” (10%).
67 000 PAR PIERSI

Niebawem Avon rusza z 16. edycją akcji Gabinety z Różową Wstążką, którą organizuje wspólnie ze Stowarzyszeniem „Amazonki” Warszawa-Centrum. W ramach tej inicjatywy firma dofinansowała dotychczas USG piersi dla 67 tys. kobiet. Lista gabinetów dostępna jest już na stronie www.AvonKontraRakPiersi.pl, a zapisy starują 16 października.

We wrześniu ruszyła natomiast 2. edycja programu edukacyjnego Normalne, że ich dotykam, wprowadzającego lekcje samobadania piersi do szkół w całej Polsce. Wraz z partnerami – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną GINI oraz we współpracy z metodykiem, firma opracowała scenariusz lekcji, który wpisany jest w podstawę programową zajęć biologii, W-F i wychowania do życia w rodzinie. Lekcje prowadzone są przez przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll Konsultantki Avon, a udział w zajęciach jest bezpłatny. Nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy na stronie www.avon.pl/programedukacyjny.

DROBIAZG DLA CIEBIE, USG DLA NIEJ

Kampania Avon Kontra Rak Piersi nie mogłaby istnieć, gdyby nie środki zbierane ze sprzedaży produktów z Różową Wstążką, które są dostępne cały rok u Konsultantek lub na www.avon.pl. Firma przeznacza 100% dochodu z ich sprzedaży na cele kampanii. Każdy kupiony przedmiot to cegiełka w budowaniu lepszego świata dla kobiet, to wkład w kolejne badania USG i edukację młodzieży.

2560x1280

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wykryto blokadę reklam!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Prosimy, wesprzyj nas, wyłączając blokadę reklam.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock